2012. június 4., hétfő

Módszerem

Minden tanítványom esetében egyénre szabott tanmenetet dolgozok ki, aminek kialakítását egy részletes megbeszélés (amelynek folyamán a jelentkező felvázolja céljait, eddigi tanulási tapasztalait) és egy ingyenes szintfelmérés előz meg. Az első, ismerkedő óra után van lehetőségünk arra, hogy kitűzzük, pontosítsuk az áhított célt, megbeszéljük azt az időt, ami alatt ez a cél teljesíthető, figyelembe véve, hogy a tanuló mennyi időt tud a tanulásra szánni (nem csak az órán, hanem azon kívül is, hisz a házifeladat elkészítése, az órára felkészülten érkezés szintén fontos részét képezi a hatékony tanulásnak).

A cél elérését többféle módon segítem:
  • igény szerint a piacon fellelhető kurzuskönyvek, nyelvtani gyakorlókönyvek, nyelvvizsgafelkészítő anyagok használata
  • az internet adta lehetőségek (cikkek, tanulást és gyakorlást segítő játékok, zeneszámok, stb)
  • képek használata
  • nyelvi játékok, amelyekből hatalmas gyűjteménnyel rendelkezem
  • szituációs gyakorlatok
Mindemellett számomra nagyon fontos a beszédcentrikusság, a helyes - nem csak írásbeli de - szóbeli nyelvhasználat elérése is. Ezért óráimon nagy hangsúlyt kap a kötetlen, fesztelen beszélgetés, melynek folyamán a tanítvány magabiztosságot szerezhet a mindennapi témákban és erre építve később a bonyolultabb, nagyobb szókincset, háttértudást igénylő témákban is könnyebben boldogul.